Das sagen andere über mich:
Carina Trupp, Gruppenleiterin bei Crossmedia Hamburg:
„During the years we worked together I got to experience Sonja in various managing roles. Starting from our time together at Carat where she was Client Director, to then Mindshare where she lead the Hamburg Office.
Sonja had a huge impact on my career-start and professional development with her honest, modern and empowering management style.
Sonja has a brilliant marketing know-how and always made sure to push other people to get curious and explore new ideas in the best possible way while serving innovation and high quality consulting to our clients.
Her ability to bring people together and create room for growth brought me to follow her to Mindshare. During this time I witnessed such a positive development in our team culture and the service we gave to our client which was driven by Sonjas positive and empowering leadership.
I would be happy to work with her again at any time.“
Matthias Wandel, Director Client Leadership bei Mindshare Schweiz:
Chantal Odenwald, Media Specialist bei Chanel:
„I had the pleasure of being a part of Sonja’s team for over a year and learn from her creative ideas, sharp mind and knowledgeful experiences. Sonja has constantly exemplified a great team spirit as well as an open door for each of us. In stressful situations she always found the right words to motivate and encourage her team. Further, she demonstrated great leadership skills when taking a stand for her team in critical situations. I especially enjoyed working with Sonja on strategic presentations, because she showed me different perspectives and shared her broad knowledge in marketing, media as well as business strategies with me. It was very inspiring to see of how much energy, passion and dedication Sonja puts into her work.“
Marc Nabinger, Director Agency, Google:
„Sonja ist im positiven Sinne ein Querdenker und Challenger. Sie hinterfragt den Status Quo und entwickelt innovative Ansätze für Ihre Kunden. Sie fühlt sich im Bereich Social Media zu Hause, hat in den letzen Jahren aber auch ihre Expertise und Erfahrungen im Bereich der klassischen Medien erweitert und ist damit in der Lage die gesamte Kommunikationsklaviatur zu bewerten, zu aktivieren und ganzheitliche Strategien zu entwickeln. Sonja war für mich immer ein wertvoller Sparringspartner und Impulsgeber.“
Carsten Vogt, Geschäftsleiter bei JOM Group:
„Zusammen mit Sonja durfte ich mehrere international führende Großkunden betreuen und durch ihren Lead erfolgreich ausbauen. Sie vereinbart und lebt dabei sehr erfolgreich zwei ganz zentrale Aspekte: Emphatische Menschlichkeit und fachliche Professionalität.
Durch ihre durchweg positive und lösungsorientierte Herangehensweise ist sie sowohl bei den Kollegen als auch Kunden äußerst geschätzt. Sie ist eine großartige Kollegin und ein toller Mensch, mit dem man einfach gerne zusammenarbeitet.“
Dr. Kai-Marcus Thässler, Geschäftsführer Fachverband Außenwerbung:
„Sonja ist ist eine top Kollegin und eine hervorragende Agentur-Beraterin. Fachlich und menschlich sehr versiert. Von Ihren Kunden sehr geschätzt, als Führungskraft bei ihren Mitarbeitern hoch angesehen. Ich kann Sonja Königsberg uneingeschränkt empfehlen.“
Frank Kluge, CFO NCE, Dentsu Aegis Network
„Ich habe Sonja als eine intelligente, sehr engagierte, emphatische und zielgerichtet handelnde Person mit hoher Motivation und großem Talent kennen gelernt und weiß, dass sie auch weiter eine erfolgreiche Entwicklung nehmen wird! Und das ist auch gut so.“
Stefan Martens, Innovation Director, OMD:
„As a member of the Carat Digital Competence Team in Hamburg Sonja is obviously digitally ahead. Also, she’s a director that you definitely look up to, but she never gives you the feeling of not being of equal rank. All in all, people working for and with her are lucky to have an out-of-the-box thinking person that is constantly chasing innovation.“
Tanja Pleis, Manager Human Resources and Organisational Development, OTTO (GmbH & Co. KG)
„Ich habe mit Sonja Königsberg in ihrer Funktion als Leiterin des Personalmarketings bei OTTO zusammengearbeitet und sie in dieser, wenn auch kurzen Zeit, als Kollegin mit tollem Humor und vor allem kreativer Denke und Herangehensweise sehr schätzen gelernt. Mit ihrer Marketing und Social Media Expertise hat sie Otto als Arbeitgeber in den entscheidenden Netzwerken wie Facebook & Co. zielgruppengerecht und positiv platziert.“
Jan Nicolay Anthon, Geschäftsführer, TMP Worldwide GmbH
„Sonja Königsberg: mit ihrer direkten Art setzt sie Maßstäbe im Personalmarketing. Mit gutem Grund von w&v gekürt als eine der wichtigsten TOP 100 Manager 2013.“
Matthias Storath, Partner/ Chief Creative Officer, Heimat Werbeagentur GmbH
„Ich habe mit Sonja auf verschiedenen IKEA-Projekten zusammen gearbeitet. Sie hat ein sehr gutes Gespür für Marke. Sie entscheidet schnell, sicher und setzt einmal getroffene Entscheidungen konsequent um. Dabei schaut sie anderen nicht beim „Machen“ zu ,sondern packt auch gerne selbst mit an. Ein Partner mit dem man immer gerne zusammenarbeitet.“
Jörn Hendrik Ast, Craftsman for New Work, joernhendrikast.de
„Sonja has profound insights in the fields of communication and branding of the corporate marketing world. I really learned a lot about employer branding and especially social media in countless discussions, in her keynotes and in a podcast we produced together.“
Christian Thiel, International Account Supervisor, Ogilvy & Mather Werbeagentur
„To whom it may concern.
Working with Sonja was a pleasure to me, as I admire people who speak their minds. At the same time I admire people who listen more than they talk, and make a real effort to understand views that differ from their own. Candor is a virtue; arrogance is not. Sonja works hard and is objective and thorough. Sonja was known for her courage – showing no fear for so called „undoable“ advertising but also for her idealism, ready to raise the sights and blaze for new trails. Sonja owns a great intuition of good creative work and shows a persistence of fighting for good creative assets within her company, treating her agency partner as a partner, not a vendor. “
Hendrik Zimmer, Global Marketing Manager, BRIO AB
„I really enjoyed working with Sonja at IKEA. Sonja is a detail-orientated manager that has a great understand for creative work. Sonja never looses the focus of the strategic objectives. Subsequently, she knows how to motivate her team and produces great results.“
Sue Imgrund, Freelance Strategic Planner, Secret Agency
„I worked with Sonja over a period of several years while she worked her way up through the Marketing department at IKEA, Germany. During this time, I watched an impressive development from a bright and enthusiastic young executive to an extremely capable, professional and inspiring manager. Sonja is quick-thinking, optimistic in outlook and capable of seeing the broad vision and the everyday tactic simultaneously. She has a natural and intuitive feel for people and what makes them tick and I hope to be able to work with her again in the future.“